Weer een mooie puzzel

Janneke Bouwman 09 maart 2024
Tess Gerritsen heeft weer weten te verrassen met dit boek. Ze heeft opnieuw een interessante invalshoek gekozen voor haar verhaal: wat is de band tussen een aantal gruwelijke moorden op jonge mensen? Laag voor laag pelt ze de waarheid tevoorschijn.
In hoofdstukken met de ik-personage wordt langzamerhand duidelijk welke krachten er aan het werk zijn en hoe ver mensen kunnen gaan om vooral zichzelf te beschermen.

Ook in de privélevens van de beide hoofdpersonen, Jane Rizzoli en Maura Isles, zindert het. De goed uitgewerkte zijlijnen geven een fijn tegenwicht tegen de gruwelijke moorden die onderzocht worden.
Gerritsen heeft de lezer weer een mooie puzzel voorgeschoteld, die zich, zeker als luisterboek met de sonore stem van Inge Ipenburg, onder je huid wringt en die je met moeite los kunt laten.

Meer recensies van Janneke Bouwman