Een prachtig mens

jannieboerma 21 mei 2023
Heb de Zeven Zusters serie met plezier gelezen. Geschiedenis, stamboomonderzoek, detectivewerk, familiegeschiedenis. Helemaal mijn ding! Zag erg uit naat de Zevende zus en vervolgens naar Pa Salt. Wat een prachtig mens is hij. Ondanks alles wat hij meemaakt blijft hij vertrouwen houden in zijn medemens. Hij ontmoet lieve mensen die hem helpen. Later adopteert hij nakomelingen van de mensen die goed voor hem zijn geweest. Wat voedt hij de meisjes fantastisch op. Met respect voor de medemens. Hij helpt hen hun gaven en talenten te ontwikkelen. Hij geeft aanwijzingen hoe zij hun biologische afkomst kunnen vinden, maar laat hen zelf het detectivewerk doen.
Was erg benieuwd hoe Kreeg erin paste? Wie was hij? In welke verhouding stond hij? Wat een verschrikkelijke schurk! Verrassend is de binding met zijn adoptiedochters. Niemand had deze oplossing kunnen bedenken. Voor mij is het duidelijk dat moeten vluchten voor een psychopaat die het op jou voorzien heeft nog erger is dan vervolging op politieke, religieuze of raciale gronden.

Ook ik zou de raad geven om eerst de zeven delen te lezen alvorens aan Pa Salt te beginnen. Mensen zijn geneigd om de zeven delen nogmaals te lezen na het lezen van Pa Salt. Dat heb ik ook. Heb het boek over Star al uit en de rest ga ik oppakken. Ga er ook mijn broer lekker op maken. Hij is altijd al een echte lezer geweest.

Meer recensies van jannieboerma