Een management-boek wat leest als een jongensavontuur.

Jolanda 30 december 2019
Kennen jullie de Flippo nog? Ik zeker wel, alhoewel ik net te oud was voor de rage in de jaren 90. Wel spaarde ik de ronde schijfjes voor mijn zus. Dit boek vertelt het levensverhaal van Hans Zandvliet, de bedenker van de Flippo. In eerste instantie gaat het Hans voor de wind. Hij is een onverbeterlijke optimist die met zijn Flippo-kindje miljoenen weet te maken. Echter, met een nieuw idee (een knikker) lijkt alles zakelijk tegen hem te werken. Hans, een altijd positief persoon die uitgaat van het goede in mensen gaat met enkele verkeerde personen in zee. Hierdoor raakt hij alles kwijt.

Ondanks dat ik net iets te oud was voor de rage was vooral het begin van het boek een trip door memorylane. Ook kon ik alleen maar bewondering hebben voor de positieve houding van Hans, die hij zelfs behield nadat hij alles kwijtraakte.
Ondanks dat het een management-gebaseerd boek is, leest het als een groot jongensavontuur. Leendert Jan van Doorn, de auteur, heeft een informele schrijfstijl. Hij beschrijft alle management processen uitvoerig zonder dat het ooit saai wordt. Het enige minpuntje aan het boek vind ik dat ik graag nog wat meer gelezen had over hoe het Hans later is vergaan. Maar dat is gewoon mijn nieuwsgierige aard, het doet niets af aan het boek.

Meer recensies van Jolanda