Jonas Dubelaar Trinsr: Schaduwdieren en de Koningsraad

Jennifer1985 03 februari 2024
Wederom vanaf het eerste moment genoten van de reis die Jonas heeft mogen afleggen in Sjen'na. Als lezer wordt je meegezogen in het verhaal, voel je spanning, de vriendschap en de leerschool waarin Jonas zich staande moet houden. In dit derde deel wordt de spanning opgevoerd, en is er sprake van een koningsraad waarin de eerste scheuren direct zichtbaar worden. Is er sprake van verraad door de familie Drach Niborna? Heeft Maereis hen in haar macht gekregen? Of zou er toch een andere reden zin?

Ook is er sprake van een schaduwmagier wiens echte naam nog niet bekend is. Is hij ook overgelopen? En wie is de onbekende man die zich gemeld heeft bij Maereis. De vader van Retake was ook een schaduwmagier, maar hij is vermist. Al met al laat ook dit deel je achter met vele vragen, maar geeft het ook antwoorden op vragen die ik had van het vorige deel.

Het boek heb ik wederom in 1 adem uitgelezen. Het voert je mee in een wereld waarin je wilt blijven ronddwalen, onderzoeken en wonen. Ik vind het jammer dat ik ook dit boek alweer uit heb. Ik kan niet wachten op deel 4 om samen met Jonas opnieuw naar Sjen'na te gaan, Grezhel te bezoek en de strijd aan te gaan!

Meer recensies van Jennifer1985