Who done it.

19 maart 2021
Oorlogsdochters is de tweede roman in nederlandse vertaling van de bijna 80 jarige Bitse auteur Rhys Bowen.

De roman begint met een opsomming van alle personages bij nader inzien niet echt nodig omdat dit in de roman vanzelf duidelijk wordt.
Mei 1941 op het landgoed Farleigh in Kent wordt het lijk van een verongelukte parachutist gevonden.
MI5 buigt zich over de zaak en Ben Cresswell die opgegroeid is in de buurt van Farleigh krijgt de opdracht om een nader onderzoek in te stellen.
Aangezien iedereen verdacht is en zich verdacht gedraagt krijgt het boek iets van een ouderwetse who done it.
Absoluut niet vervelend het boek leest als een trein en de sfeerbeelden die de auteur beschrijft van het Engelse platteland gaven mij het gevoel of ik in een aflevering van Midsomer Murders zat.
De verschillende rode draden, feiten en fictie komen aan het eind bij elkaar met een bijzondere rol voor de jongste telgen van het boek Lady Phoebe en Alfie een Londense evacuée.

Hoewel het boek wordt gepresenteerd als romantische fictie is de term romantic suspense meer op zijn plaats.
Ik geef het boek 4 sterren.

Meer recensies van