herkenbaar

Joke Martens 12 december 2021
De titel triggerde mij omdat ik zelf 1 van de vele camino"s heb gelopen. De auteur plakt daar heel trefzeker de moeilijke oorlog in Bosnië aan vast. Ik herkende heel erg haar mooie omschrijvingen over het gevoel van het lopen van een camino. Toch nog wel een onverwachts plot, al vond ik het trillergehalte niet zo hoog en vaak erg voor de hand liggend. AL met al ontzettend genoten van haar altijd trefzekere omschrijving van natuur en gevoel. Hoewel ik nog altijd geen duidelijk beeld heb van de moeilijke strijd in Bosnië, kon de auteur me wel een duidelijk beeld scheppen van het opgroeien in zo'n gebied en de enorme invloed van ouders op hun kinderen. Daarmee doel ik op het doorgeven van opgebouwde haat tegen de overheersende partij. Knap hoe ze die gebeurtenissen ook tot een mooi verhaal bracht.

Meer recensies van Joke Martens