Er had nog meer in kunnen zitten

René S 16 september 2020
Na drie hoofdstukken als voorproefje te hebben gelezen had ik enorm zin in de leesclub van dit boek. Ondanks dat ik niet veel detectives / thrillers lees was ik gelijk getriggerd.
In de buurt van het dorpje Crest, houdt agent Benoit een slingerende auto aan. De vrouw achter het stuur gedraagt zich niet zoals het zou moeten en daar komt bij dat het meisje op de achterbank roept dat deze vrouw haar moeder niet is. Na een achtervolging komt de auto met een klap tegen een boom tot stilstand.
De vrouw is overleden en het kind moet afgevoerd worden naar het ziekenhuis. Dit zal de laatste keer zijn dat Benoit bij een verkeerscontrole zal staan.
Niet lang daarna is er een verminkte man gevonden. En dit is nog maar het eerste mannelijke slachtoffer. Het onderzoek leidt naar een klooster in de omgeving dat al jaren alleen door vrouwen bewoond wordt.
Is er een verband tussen het onbekende meisje, de verminkte mannen en de vrouwen in het klooster? Hebben deze vrouwen een visie op de wereld die afwijkt van deze maatschappij en gaan zij tot het uiterste om hun doel te bereiken?
Sandrine Destombes (Xander Uitgevers) heeft een pageturner geschreven, ondanks dat blijft het feit dat ik graag wat meer uitwerking van sommige personages had willen zien. Er had meer diepgang in kunnen zitten.

Meer recensies van René S