Een heerlijk boek om interactief voor te lezen

JufDy 10 juli 2024
Ik heb in mijn leven al heel wat prentenboeken voorgelezen maar Rambamboeli blijft mijn favoriet. Sowieso, Rambamboeli, wat een fantastische naam voor een hondje.

De eerste keer dat je het boek leest trek je waarschijnlijk gelijk de conclusie dat kinderen lekker mee kunnen doen met dit boek doordat ze de dieren geluiden kunnen laten horen, maar als je het boek vaker voorleest merk je dat door de herhaling in het verhaal kinderen al snel andere zinnen oppikken en de voorspelbaarheid van het verhaal doorkrijgen.

Voor je het weet zijn het de kinderen die het boek voorlezen en dat het mooiste dat er is bij een prentenboek.

De plaatjes zijn heel kleurrijk, alle omstanders zo divers dat het ook een beetje een zoekboek wordt.

Het is een boek vol humor en drama waar je als voorlezer samen met de kinderen helemaal los kunt. En zelfs na 7 jaar zullen de kinderen Rambamboeli niet afslaan als het bedtijd is.

Meer recensies van JufDy