Lezersrecensie

Een intens verhaal door een luchtige brilletje

JufDy 10 juli 2024
Wat een fantastisch verhaal was dit! Als lezer kun je de situatie waarschijnlijk wel vanuit een ander perspectief bekijken dan dat van Ties, en zie je eigenlijk een zeer zorgelijke en trieste situatie, terwijl je tegelijkertijd kinderen hun avontuurlijke fantasierijke wereld gunt. Als ouder voelde ik in ieder geval enorm mee met de ouders en mijn kinderen vonden de ondeugende streken van Ties en Gozert hilarisch. Het was heerlijk geschreven en fijn om voor te lezen. De kinderen zijn met dank aan dit boek vaak wat later naar bed gegaan.

Het is een boek dat zorgt voor mooie gesprekken, verwondering, gelach en tranen in mijn ogen. Misschien is het voor jonge lezers wat moeilijker om op te pikken wat voor mij dit boek zo krachtig maakt. Maar als volwassenen was dit voor mij het beste kinderboek dat ik ooit gelezen heb.

En de illustraties waren ook een genot om naar te kijken!

Meer recensies van JufDy

Gesponsord

Leen (27) zit gevangen in een kelder. Pas als hij zelf begrijpt waarom, zal zijn moeder hem vrijlaten. Literaire thriller. Spannend en aangrijpend. Vakantietip!

Stemmen laat de kracht van taal laat zien. Bijzonder knap hoe Boekwijt erin slaagt warmte en kou en hoop en verdriet in enkele zinnen te vangen.