Baas van de wereld

Gelezen 21 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 6 Favoriet 2 Recensies 4
Junior Lijsten 1   Topics 0
Ivo en Mila weten niet wat ze overkomt als er een zwerver voor hun neus staat die beweert de baas van de wereld te zijn.
Dat Baas niet zomaar een vieze zwerver is begint ze te dagen als ze - achtervolgd door de politie - wegvliegen in een winkelkarretje, in een supersonische ruimte in het riool belanden en erachter komen dat Baas de toekomst kan voorspellen... Voor ze het weten zijn ze betrokken bij een groter plan om de wereld te redden.
Zal het goed komen met de wereld? En wat zit er toch in dat verdachte bruine pakket dat Baas voortdurend meesjouwt?

'[Pieter Koolwijk is de] Lindgren van de lage landen.'
- Noordhollands Dagblad

www.pieterkoolwijk.nl

De verhalen van Pieter Koolwijk balanceren altijd op de grens van de werkelijkheid. Hij brak door in de kinderboekenwereld met zijn boeken over Vlo en Stiekel en Bens boot.

Elly Hees is illustrator en ontwerper. Alle kinderen van Nederland kennen haar illustraties voor onder meer de Dummie de Mummie-boeken van Tosca Menten en De verschrikkelijke badmeester van Jozua Douglas.

www.beeldvanhees.nl

Kind & Jeugd
Fictie 7-9 jaar
Uitgeverij Lemniscaat B.V.
29 januari 2016
29 januari 2016

Reacties op: Baas van de wereld