Vlo en Stiekel

Vlo en Stiekel

Gelezen 12 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 3 Favoriet 2 Recensies 0
Junior Artikelen 1 Lijsten 1   Topics 0
Ontmoet Floris, ofwel Vlo. Niet zo dapper, best wel klein, en constant dwarsgezeten door de grote bullebak Arjan.
Zijn leven is niet echt denderend, totdat er een nieuwe leerling de klas in komt lopen. Een piepklein meisje in kleurige kleren. Met een brede grijns op haar sproeterige gezicht keek het meisje de klas rond. Haar ogen twinkelden.
Ze trok zich zo te zien niets aan van alle nieuwsgierige blikken en opengevallen monden. Ze leek eerder te genieten van
de aandacht.
‘Dit is Pien,’ stelde juffrouw Jutter haar voor. Het meisje keek omhoog naar de juf.
‘Maar iedereen noemt me Stiekel.’Stiekel durft alles. Ze is zelfs niet bang voor Arjan,
en ze neemt Floris onder haar hoede. Langzaam maar zeker komt Floris erachter dat het leven
niet zo gewoon is als hij altijd dacht: Stiekel deelt een groot geheim met hem en Arjan blijkt een voodoomoeder te hebben... En als Arjan doorkrijgt dat Floris dát weet, beginnen de problemen pas echt!
Kind & Jeugd
Uitgeverij Lemniscaat B.V.