Recensie van juf Ivette

02 oktober 2020
Het boek bevat prachtige, kleurrijke illustraties, de ene keer op twee pagina’s afgebeeld en soms ook apart. Er is ontzettend veel te zien, wat dat betreft kan het ook goed gebruikt worden als kijkboek zonder voor te lezen. De illustraties zien er zeer realistisch uit, vooral het schaap springt er voor mij uit! Een ander pluspunt is dat er in het prentenboek kinderen staan met diverse nationaliteiten en dus huidskleuren. Naast een vrolijk prentenboek, is dit boek ook erg leerzaam voor kinderen én misschien ook wel volwassenen. Zo wordt uitgelegd waar melk en
spruitjes vandaan komen en waar aardappels groeien. Dit komt namelijk niet uit een fabriek, iets wat volgens het boek vaak wordt gedacht.

Ook worden allerlei andere leuke feitjes uitgelegd, bijvoorbeeld waarom varkens graag in de modder rollen! Dit komt allemaal aan bod in de verschillende hoofdstukken, elk onderdeel van de boerderij vormt een hoofdstuk van zo’n twee pagina’s. Het hoofdstuk ‘allemaal poep’ was in mijn klas favoriet! Het boek is trouwens ook helemaal op rijm geschreven, iets wat jonge kinderen vaak aanspreekt. Ze vinden het ook erg leuk om de zinnen af te maken. Ergens in het verhaal komt ook dit prentenboek terug, niet alleen in de tekst maar ook als illustratie. Erg grappig bedacht!

Meer recensies van