Geen excuses meer... aan de slag.

JWS 06 september 2021
Geen excuses nu meer om niet mijn oude kleding te hergebruiken om iets nieuws van te maken. Ik mocht dit boek lezen om het te beoordelen. Dat wilde ik heel graag omdat ik al jaren zelf een naaicursus voor basis kennis naaien wilde doen en dat er maar niet van kwam. Wel inmiddels een naaimachine in huis maar niet weten hoe er mee om te gaan. Het grote naaiboek is heel overzichtelijk ingedeeld waardoor je in no time weet wat je nodig hebt om te beginnen. Maar belangrijker voor mij was dat alle termen en hoe je alle 'gereedschappen' gebruikt helder worden uitgelegd. Hoe Nienke haar leerproces verwoord (het zweet breekt me al uit als ik naar Pieke's ontwerpen kijk...) is precies hoe ik me hierbij voel. Duidelijk en aansprekend taalgebruik. Het is leuk om te lezen. Wat ik prettig vind eraan is dat er veel in staat. Ik kan even voort met oefenen. Ik vind de omschrijvingen helder. De tekeningen zijn op zich nuttig maar erg knullig. Foutjes of moeilijke stapjes worden benoemd en hoe ze aan te pakken. Dat geeft vertrouwen terwijl ook niet de suggestie wordt gewekt dat je het even doet. Sommige dingen zal ik nog steeds niet snel doen bijvoorbeeld het uitleggen van een broek of rok, gaatjes stoppen oid maar dit staat er dus ook heel helder in uitgelegd. Diverse typen rokken maar ook hoe hergebruik je kleding. En met name dat spreekt me aan omdat met een gezin er nogal wat kleding doorheen gaat. Samen met mijn 12 jarige dochter ga ik aan de slag. Ben benieuwd.

Meer recensies van JWS