Historische roman met christelijke inslag

Karin 29 december 2019
Omdat ik nieuwsgierig was hoe de schrijfster aan haar inspiratie was gekomen voor haar boek ging ik googlen. Blijkt deze roman in de categorie Christelijke romans te vallen. Ik ben niet gelovig en als ik dat van te voren had geweten had ik het boek wellicht niet meegenomen uit de bieb. Dat zou jammer zijn geweest omdat ik dan de verhalen van Anne en Geesje zou hebben gemist. De verhalen van de geadopteerde Anne die zoekende is naar wie ze is en Geesje die terugblikt op haar jeugd in Nederland en emigratie naar Amerika wisselen elkaar mooi af. Het viel me inderdaad op dat er veel over God werd gesproken maar ik plaatste dat in de eerste instantie meer in de tijd dan anders. Daarnaast ben ik zelf ook een beetje op een spirituele zoektocht en hoewel dit meer richting boeddhisme is zag ik veel overeenkomsten. Aanrader dus wat mij betreft.

Meer recensies van Karin