Heerlijke feelgood roman voor bakliefhebbers

Karin 03 november 2019
Ik weet nog dat mijn moeder vroeger "Herman" kreeg van een vriendin. Na een aantal dagen roeren en ingrediënten toevoegen kon je er iets van bakken. Kan me het eindproduct niet meer herinneren...

Ik zag dit boek staan in de bieb, uitgave van 2012 maar (zo goed als) ongelezen. Onbegrijpelijk, ik vond het namelijk een heerlijk boek.

Het verhaal draait om Vriendschapsbrood, dat mensen verbindt, nieuwe vriendschappen teweegbrengt en ruzies helpt beslechten. Het verhaal gaf mij een Gillmore girls gevoel. Het eerste en laatste hoofdstuk van het boek maken een mooie cirkel rond.

Achterin het boek staan naast het recept voor de zgn. starter (desem) ook veel recepten hoe met deze starter te bakken. Wat mij betreft een heerlijk aanrader voor de herfst!

Meer recensies van Karin