Onthutsend

KarinW1970 08 september 2020
Gestolen auto's op je naam. Je bankpas geblokkeerd. Je rekening geplunderd. De politie houdt je aan voor delicten die je niet hebt gepleegd.

Ik heb dit boek gelezen en vind het onthutsend, hoe gemakkelijk je dit kan overkomen. Je kan onschuldig in de gevangenis belanden omdat de politie je voor iemand anders aanziet. Hoe vaak geven we een kopie van onze identiteitspas mee? Wat er gebeurt er met de kopie? Hoe vaak klikken we per ongeluk op een e-mail waarvan we de afzender niet kennen en je overstelp wordt met allerlei spam berichten? En dan ook te bedenken die "leuke" spelletjes om bijv. een foto van jezelf te uploaden en een oudere versie van jezelf kan zien. De whatsapp berichten, waarin je zoon om een bepaalt geld bedrag vraagt omdat hij in financiƫle moeilijkheden verkeert?

Het internet is een poel voor criminaliteit. Voorzichtigheid is geboden, wees niet te goed van vertrouwen. Ik raad ieder aan die hiermee te maken heeft gehad, het boek te lezen.