Dubbel leven: De verwisselde werelden van Victoria King

K van Steeg 06 mei 2020
In het eerste deel van Dubbel leven maken we kennis met Victoria King. Als Victoria een kaneelbroodje ruikt is ze opeens in een andere wereld. Meestal duurt dit een paar seconden, maar ze verdwijnt steeds langer. Haar beste vriendin Pauline weet van de “sprongen” af en verzint allemaal theorieën wat de sprongen kunnen betekenen. Als Victoria steeds langer verdwijnt heeft ze wel meer tijd om te onderzoeken waar ze is en wie ze daar eigenlijk is. Als ze merkt dat ze in de “andere wereld” nog steeds dezelfde persoon is, maar met andere vrienden en eigenschappen is ze heel verbaasd. Ze komt er ook achter dat ze eigenlijk ruilt met haar andere “ik”. Victoria merkt dat haar andere “ik” wat dingen in haar wereld uitspookt. In de andere wereld komt Victoria de jongen die ze in het “echte leven” leuk vindt vaak tegen. Maar is ze hier eigenlijk wel verliefd op dezelfde jongen?

Ik vond het boek persoonlijk erg leuk. Het verhaal is erg leuk bedacht en het is zeker leuk voor tieners om het te lezen. Het verhaal was heel leuk, alleen er kwam niet echt spanning in voor. Echt een meidenboek dus!

De schrijfstijl was erg fijn en het verhaal was daardoor makkelijk te lezen. Je kon het verhaal goed volgen, wat erg fijn was.

Het boek is officieel vanaf 10 jaar, maar ik vind dit persoonlijk nog een beetje jong. Ik raad dit boek aan vanaf 12 jaar tot een jaar of 15.

Ik kijk uit naar het 2e deel!

Meer recensies van K van Steeg