weerwolven van waraine

K van Steeg 09 september 2020
Recensie “Weerwolven van Waraine”

Schrijver: Eva Linden uitgeverij: We will shoot

Op een dag komen meerdere jongeren aan bij hun vakantiehuis in Frankrijk, de meeste kennen elkaar niet en er hangt een grimmige sfeer als ze erachter komen dat ze allemaal hetzelfde huisje hebben geboekt voor dezelfde tijd. Niemand snapt hoe het kan en ze beseffen zich dat ze met elkaar opgescheept zitten.
Om de grimmige sfeer te laten verdwijnen besluiten ze om te gaan weerwolven. Nadat de kaarten zijn uitgedeeld en er een spreker is gekozen kan het spel beginnen! Met dit spel kan er toch niets gebeuren? Maar niets is minder waar, na de eerste ronde gaat er al van alles mis…
Er gebeuren opeens vreemde dingen en niemand weet waar het vandaan komt. Tot ze beginnen te beseffen dat het allemaal met het spel te maken heeft, ze moeten erachter komen wie welke rol had in het spel voordat de situatie echt uit de hand begint te lopen. Maar hoe weet je zeker dat iedereen de waarheid spreekt, en wie kun je maar beter niet vertrouwen?...

Mijn ervaring:
Wat een leuk boek heeft Eva weer geschreven! Ze weet de spanning goed op te bouwen en elke keer iemand anders verdacht in beeld te krijgen. Zo blijft het tot het einde spannend. Ik vond dat het verhaal goed uitgewerkt was en erg leuk verzonnen. Want iedereen kent weerwolven wel!
De personages vond ik ook erg leuk, omdat iedereen weer een ander karakter en een ander “geheim” heeft. Maar toch passen ze weer bij elkaar.
Al met al weer een erg leuk boek, en mijn complimenten aan Eva Linden!

Steekwoorden:
Vriendschap, Haat, verleden, Weerwolven, Moordenaar, Frankrijk.

Meer recensies van K van Steeg