Hell city

K van Steeg 25 april 2020
Hell city is een young adultboek van Joanne Carlton. In het boek maken we kennis met Allie. Ze wordt op een dag wakker in een brandende kamer en ze heeft geen idee waar ze is. Ze besluit een uitweg te zoeken om te ontdekken waar ze is. Als ze een uitweg heeft gevonden komt ze al snel oog in oog te staan met een gevaarlijk monster. Al snel vindt ze een manier om dit monster te doden. Terwijl ze de stad verder ontdekt, komt ze al snel in oog met andere monsters. Ze vecht tegen elk monster. Als het bij een monster bijna mis gaat verschijnt er plotseling een hond. De hond redt haar, maar waar komt de hond eigenlijk vandaan?

Ik vond het boek best leuk. De naam en beschrijving zagen er al spannend uit, dus ik was erg benieuwd naar het verhaal. Ik vond het verhaal in het begin wel moeilijk lezen. De schrijfstijl was in het begin erg afwachtend en daardoor vond ik het moeilijk om in het verhaal te komen. Naar het midden toe werd het verhaal steeds duidelijker en makkelijker te lezen. Het einde komt tot een mooi slot waardoor ik het boek tevreden dichtsloeg. Al met al vond ik Hell City een leuk boek om te lezen.

Het verhaal werd ondersteund door plaatjes. Ik vond deze goed passen bij de inhoud. De beschrijvingen van de monsters waren vaak niet heel sprekend. Daarom was het fijn dat de monsters ook getekend waren.

Joanne Carlton heeft met Hell City een boek geschreven die vooral voor de jonge young adult een leuk boek is. Ik denk dat het vanaf een jaar of 15 het boek misschien minder interessant is en misschien al wat kinderlijk kan zijn. Ik heb uiteindelijk genoten van dit boek en geef het boek 3.5 sterren.

Meer recensies van K van Steeg