Een heerlijke feelgood novellle met oudere personages

KimCoenen85 18 september 2023
Na het lezen van de Sterre's Zomer serie die ik met enorm veel liefde en plezier las, ben ik erg benieuwd naar het nieuwe verhaal van Marli Elisa. Zeker toen ik zag dat Marli Elisa heeft gekozen voor geen doorsnee personage maar voor wat oudere personages. De warme, sfeervolle en uitnodigende cover roept absoluut een feelgood gevoel bij me op. Ik heb goede verwachtingen.

Juliette heeft altijd in een vrij klein appartement in Oud-Zuid gewoond. Inmiddels is ze vijftig en heeft ze behoefte aan een avontuur in haar leven. Sinds kort heeft ze een nieuwe liefde, David, die bereid is om met haar een sprong in het diepe te wagen. Ze kopen een oud en vervallen kasteeltje in Italië met het idee deze te renoveren en te verbouwen tot boutiquehotel. Ze heeft het droombeeld al helemaal voor ogen. Helaas komt ze al snel tot de ontdekking dat David twee linkerhanden heeft. Dan duikt ook nog eens Marco op, een oude vakantieliefde van Juliette. Hij is handig en spreekt natuurlijk Italiaans, wat handig is om alles sneller en gemakkelijker te regelen. Zo lijkt het te gebeuren dat Juliette met Marco haar droom verwezenlijkt in plaats van met Marco. Welke keuze zal Juliette maken?

Wat een onwijs leuk, speels, vrolijk en hilarisch verhaal is dit. Mocht je op zoek zijn naar een heerlijk en luchtig tussendoortje dan is dit absoluut een aanrader.

Marli Elisa heeft een heerlijke vlotte, luchtige schrijfstijl die een flinke dosis humor bevat. Hierdoor leest het boek enorm gemakkelijk en kan je er heerlijk in op gaan. Het verhaal is geschreven vanuit Juliette, een vrouw van vijftig jaar die een nieuw avontuur in haar leven zoekt. Marli Elisa heeft dit personage heerlijk realistisch neergezet met haar talenten en gebreken. Ook de andere wat oudere personages David en Marco zijn leuk en enorm verschillend neergezet. Dit vergroot de geloofwaardigheid van het verhaal.

Het is een enorm grappige, leuke en originele verhaallijn. Het duurde wel even voordat ik lekker in de verhaallijn zat. De manier hoe dat Juliette worstelt met de liefde, haar twijfel en alle nieuwe dingen die in het leven op haar af komen stormen geven de nodige wendingen en gebeurtenissen aan het verhaal. David brengt met zijn geknutselde spreekwoorden en Juliette, die enige zelfspot heeft, een leuke humor in het verhaal. Dit zorgt ervoor dat het boek uit is voordat je er erg in hebt. Met een heerlijk, sfeervol en einde dat je bij een feelgood mag verwachten sluit deze heerlijke novelle af.

Koffers vol liefde is een verrassende, originele novelle die veel humor bevat. Het is leuk dat Marli Elisa gekozen heeft voor wat oudere personages die enorm realistisch en goed zijn neergezet. De leuke en luchtige verhaallijn heeft precies genoeg wendingen en gebeurtenissen waardoor de novelle uit is voordat je er erg in hebt.

Meer recensies van KimCoenen85