Moeilijk, mooi met gevoel geschreven

Laura19907 17 augustus 2020
25 maart 1942 Poprad Slowakije.
Duizenden jonge meisjes en vrouwen krijgen een oproep. Ze moeten zich melden voor 3 maanden werk om zo hun familie te ondersteunen.
De wrede werkijkheid is dat ze verkocht worden aan de Nazi's en de gruwelijke toch gaat naar Auschwitz.
En niet veel keren weer terug.

Ik vind het altijd lastig om mijn mening te geven over een boek van dit onderwerp. Ze zijn meestal heftig, gruwelijk, verdrietig, maar soms ook zo ontroerend om te lezen wat de meisjes voor elkaar doen.
Dat is het ook bij dit boek.
Je leert de meisjes allemaal een beetje kennen, leest de verschrikkingen die ze moeten doorstaan en wie blijft leven en wie niet.
Heather beschrijft dit allemaal goed. Ze komt overtuigend over, heeft gevoel in haar pen en maakt het lastig om het boek neer te leggen.
De foto's en de kaarten en lijsten in het verhaal brengen nog meer gevoel mee, en het verhaal wordt ook tastbaarder.
Enig minpunt was toch wel een paar hoofdstukken in deel 1 waar ik moeite mee had. Vooral met het hoofdstuk over sterrenbeeld, en cijfers.
Deel 1 was wat lastig doorkomen, kost een ster, maar wegleggen van het boek moet je zeker niet doen.
Ook vind ik het boek wel een toevoeging aan de boeken in dit genre doe al bestaan. Ik heb nu dingen gelezen die ik nog niet wist.
Ik geef dit moeilijk maar mooi geschreven( met gevoel) boek, 4 sterren

Meer recensies van Laura19907