No nonsense boek

Laura19907 17 juni 2020
Marie wordt als keukenmeisje aangenomen op de grote familie van de familie Melzer. De familie beschikt over een stoffenfabriek en boeren dus goed.
Marie is uit het weeshuis gehaald om hier aan de slag te gaan, maar al gauw blijkt dat daar op de villa ieder zijn of haar geheimen heeft.
Zoon Paul wordt verliefd op Marie, maar zou dan trouwen onder stand.
Maar Marie leert haar achtergrond kennen. Wie was toch haar vader?
En ook de dochters Melzer blijken hun geheimen te hebben.
Is Marie wel bestand tegen al deze intriges?

Naast thrillers mag ik graag historische romans lezen en door goede recensies en verhalen dacht ik: Ik waag me aan dit boek. En ik vond het echt heerlijk.
Een boek wat lekker weg leest, leuke personages heeft en niet al te veel diepgang.
Dat laatste is zo fijn om even je hoofd leeg te maken en genieten van andermans sores.
En de problemen van de familie zijn soms in een oogwenk weer voorbij.
Enig minpunt vind ik dat de personages door die zo genoemd worden, door die zo en door die weer zo, vooral in het begin is dat wat lastig, maar eenmaal in het boek prima te doen.
En ik mis ik het genoemde bal op de achterflap.
Hiervan had ik gehoopt dat het breder uit gemeten zou worden, maar helaas...

4 sterren voor dit no nonsense boek en deel 2 is onderweg.

Meer recensies van Laura19907