Het zusje

Laura19907 27 juli 2019
Grace was vroeger hartsvriendin met Charlie. Toen ze een jaar of 15 waren verstopten ze een doos, om als volwassene weer op te graven.
Grace is nu volwassen en moet alleen deze doos opgraven, Charlie is overleden, en zo wil Grace vroeger opsnuiven.
Als ze de doos open vind ze ern brief, voor haar onbekend met de tekst : Grace, kun je het mij vergeven?
Wat heeft Charlie vroeger voor haar verbogen gehouden? En is Anna, die plots voor haar deur staat, als de verloren zus van Charlie, wel te vertrouwen?

Ik maakte kennis met deze schrijfster door haar tweede boek, was goed geschreven en dacht: Ik zal haar eerste boek ook gaan lezen.
De tekst achterop de flap sprak mij aan, spanning is echt mijn ding.
De hoofdstukken vond ik erg fijn, lekker kort en dat lees dan weer vlot.
Door te verspringen in tijd, brengt Jensen spanning in het boek en kom je meer over het verleden te wet edn van zowel Charlie en Grace, Dan, de vriend van Grace en de vroegere vriendinnen van Grace en Charlie, Esmee en Siohban.
Het toen begint bij de nieuwe start van Grace als jong meisje tot de dood van Charlie als twintigers.
Het nu is het verhaal van de rouwverwerking van Grace, haar leven nu, en de geheimzinnige Anna.
Dit vond ik zoals gezegd een fijne afwisseling, beide tijden brengt spanning met zich mee en houd je dus aan het lezen

Minder aan het boek vond ik dat de tijd soms ineens vrij snel ging, tussen 2 Nu hoofdstukken zitten opeens 3 weken, terwijl het door de rest van het boek overkomt als van dag op dag.
Ander minpuntje is dat het vrij voorspelbaar is wie Grace zwart maakt en de rol van Dan hierin.

Plot was wel erg goed, maar op een bepaald punt werd het opeens wat afgeraffeld, maar vond het goede einde in deze thriller erg mooi.

Ik ben dus tevreden over het boek met 4 sterren als resultaat en een volgende Louise Jensen ga ik zeker lezen

Meer recensies van Laura19907