Niet mijn verhaal

Laura19907 07 januari 2024
Zarafa is een geschenk van de pasja van Egypte aan de koning van Frankrijk.
42 dagen doet ze samen met haar begeleiders over de tocht.
De ene begeleider is zooloog Saint Hilaire. De andere Atir een jonge moslim.
Wij, de lezers, volgen hun tocht op de voet.

Het boek met de prachtige cover zag ik voorbijkomen en dan ook nog lovende recensie. Een boek die ik graag wilde lezen.
Waarom dan 3 sterren?
Het begin is goed en leest lekker weg door de wisseling van personage en de korte hoofdstukken.
Maar op de helft van de reis en ook op de helft van het boek begint het boek mij een beetje te vervelen.
Het boek wordt herhalend doordat steeds hetzelfde wordt beschreven. Aan de wandel met Zarafa, ze wordt op stal gezet. Ze krijgt haar melk. Ze slapen een nachtje en dan begint het weer van vooraf aan.
Op de achterflap wordt het boek een roman genoemd, maar daarvoor mist er echt diepgang in het verhaal. Voor mij was het meer een verslag.
Nog wel doorgebladerd naar het einde, maar dat was ook zoals verwacht.

3 sterren voor het boek omdat het begin goed was en ook door de prachtige cover. Intentie van het verhaal snap ik ook, maar het was niet mijn verhaal

Meer recensies van Laura19907