Spannend eerste deel van een reeks wat eerder uitgegeven had moeten worden

Laura19907 18 maart 2023
Als je er binnen 48 uur achterkomt waarom ik deze vrouw heb ontvoerd, zal ze in leven blijven. Zo niet dan sterft ze.
Het telefoontje van een seriemoordenaar die zijn slachtoffers op gruwelijke wijze om brengt.

Rechercheur Sabine Nemez is op zoek naar antwoorden. En ze krijgt hulp van een collega, van de van oorsprong Nederlandse Maarten S. Snijder. Al gauw ontdekken ze het patroon uit een kinderboek, die nog veel meer sinistere ideeën openbaart.

Ik mocht dit boek voor uit lezen. En wat ik als eerste kwijt wil : Waarom is dit boek, het eerste deel van een serie, nog niet eerder uitgegeven? Het oorspronkelijke boek is in Duitsland uitgekomen in 2013. Dus (bijna) 10 jaar gemis van een wat wel eens een hele goede serie kan zijn.
Een serie die je kan vergelijken met de Helen Grace serie van MJ Arlidge.

Het debuut ( in Nederland dan) is een spannend debuut. In het begin is het meer een whodunit die spannend begint en naarmate het boek vordert echt een thriller wordt. De laatste 100 bladzijden wil je in een ruk uitlezen.
Ook de wisseling naar sessies toe is erg goed gedaan en houd je aandacht vast
Verhaal is ook goed uitgewerkt en plot is zoals gezegd spannend.
Enig minpuntje is dat je de dader vrij snel weet. Had voor mij wat langer geheim mogen blijven.

Ik hoop dat AW Bruna vaart maakt met het uitgeven van de volgende delen ( in Duitsland zijn ze al bij deel 7!), want ik zie hier erg naar uit.

4 sterren voor dit deel

Meer recensies van Laura19907