Meeslepend verhaal

laurevh89 25 augustus 2019
Elizabeth Gilbert neemt ons mee naar het zinderend New York van de jaren 40. Vivian maakt met kennis met de New Yorkse theaterwereld doordat haar tante Peg eigenares is van een theater in Manhattan. Door de naaikunsten van Vivian kan ze achter de schermen aan het werk als kostuumontwerper. Al snel leert ze dankzij het revuemeisje Celia het nachtleven van New York kennen en samen zetten de jonge meisjes vaak de bloemetjes buiten.

Vivian vertelt haar verhaal aan Angela, pas later in het verhaal blijkt wie Angela is, waardoor je wil doorlezen tot het einde van het verhaal om te ontdekken wie Angela is.

Dankzij de beeldende schrijftstijl van de schrijfster waan je je zo in de jaren 40 van New York en kan je je makkelijk voorstellen hoe het er toen aan toe ging. Ondanks dat het boek meer dan 500 pagina's telt, leest het verhaal heel vlot en ontdek je het levensverhaal van Vivian.

Meer recensies van laurevh89