Buig nooit.

Leentje 07 februari 2023
De auteur Nienke ‘sGravemade (1982) heeft met haar vele talenten Theateropleiding, Fotografie, improvisatie en schrijven
Een interessante prozadebuut bundel Dorsten geschreven.
Bij het begin van het boek merk je al dat het met emotie ,makkelijk en soms grof taalgebruik is geschreven

De negen verschillende verhalen beginnen ergens in het midden. Door de flashbacks worden de herinneringen terug gehaald zodat de lezer weet hoe het is gegaan.
in de verhalen volg je de personage van dichtbij, je voelt hoe het worsteld met de gevoelens van liefde, de eenzaamheid.

Doordat er expliciet veel seks in voorkomt dan het zijn dat je als lezer het niet prettig vind om het te lezen, de seks fragmenten zijn onderdelen van de verhalen waarin de gevoelens en de Dorst naar liefde wordt weergeven.

Nienke heeft in haar prozadebuut diverse citaten gebruikt waardoor de verhalen elke keer herlezen kunnen worden.
“Ne Jamais Plier, Ma chère Jamais. ( Buig nooit , mijn liefste)

Sluit aan op de meeste verhalen. De personages zijn sterk gaan door ondanks dat het leven niet mee zit.
Kortom een boek, vol van seks, emotie, verlangen en eenzaamheid.
Een boek waarvan je na het lezen van een verhaal enigszins van moet bijkomen.
De verhalen laten je denken.

Meer recensies van Leentje