Leuk, origineel bedacht verhaal

Leeslievelings 05 april 2021
In dit leuke, vlot geschreven en origineel bedachte verhaal doet Felicia haar best om pech te hebben, maar het wil niet echt lukken. Niet zo leuk voor haar, natuurlijk. Maar des te leuker voor de lezer, want het leidt keer op keer tot komische situaties. (Wat denk je bijvoorbeeld van een oma die zich altijd aan de regels houdt, maar ineens illegale dingen gaat doen?) En doordat het Felicia zelf is die (in tienerstijl) verslag doet van alle grappige gebeurtenissen – waarvan er verschillende overigens ontzettend leuk in illustraties zijn vertaald door Iris Boter – is het verhaal luchtig, lekker eigentijds en sluit het goed aan bij de belevingswereld van jonge tieners. Ik vind dit boek dan ook een aanrader voor alle tien- tot twaalfjarigen, die vast en zeker nóg meer gaan genieten van alle dingen die Felicia en haar vriendinnen ondernemen dan ik al deed.

Meer recensies van Leeslievelings