hoogbegaafde Mathilda

lenalenaerts 28 oktober 2022
Ik geef dit boek zeker een 8/10 omdat ik normaal niet echt een lezer ben maar bij dit boek kon ik vloeiend blijven doorlezen, en nu ben ik zelfs super blij dat ik dit boek heb gelezen. Zelf had ik van een paar vrienden gehoord dat dit boek leuk zou zijn, mijn verwachtingen voor dit boek lagen dus hoog. Mijn vrienden hadden gelijk en het was een super goed, leuke en vooral ook een leerzaam boek.
Het boek is boeiend en vooral inspirerend er was ook super veel verschillende emotie in het verhaal zelf. Ook was het boek heel mooi opgemaakt en had het zeker een mooie lay-out. De structuur is ook zeer goed opgebouwd en dus duidelijk. Het boek in het algemeen vond ik toch wel origineel en soms toch wel verrassend, ook waren er momenten dat het best wel voorspelbaar werd en je dus de gevolgen van de gebeurtenis al een beetje kon raden en verwachten. En Het verhaal was eigenlijk aangrijpend door de verschillende gevoelens die erin speelde, het ene moment was er blijdschap en het andere moment angst en verdriet. Ook speelde dit een rol op mijn emoties tijdens het lezen. Ik voelde me ook op sommige momenten blijer als andere. Ik heb zelf al boeken gehad die je met de inhoud van dit boek kon vergelijken, deze boeken boeide me altijd al wel een beetje meer dan andere boeken, ik heb graag boeken waar je je echt kan inleven in de personages en dus eigenlijk hun gevoel in werkelijkheid voelt.
Ik vond het even kort samengevat een zeer tof boek met veel gebeurtenissen die nooit te saai werden. Ook is dit een echte aanrader voor mensen die hem nog niet gelezen zouden hebben. Zelf zou ik dit boek zeker aan mijn vrienden en andere mensen,… aanraden want het is een leuk en grappig boek.

Meer recensies van lenalenaerts