McGeorge komt niet helemaal uit de verf

Lene79 19 december 2020
Cara zit in de gevangenis voor een misdaad die ze niet heeft gepleegd. Dan wordt ze met een aantal medegevangenen overgeplaatst naar een nieuwe gevangenis, North Fern. Deze gevangenis is nieuw gebouwd en is een zwaar bewaakte vrouwengevangenis. Iedereen in deze gevangenis herkent Cara als de Slachter en niemand lijkt te geloven dat ze onschuldig is.

Als Cara wakker wordt en blijkt dat haar celgenoot is vermoord, zonder dat de deuren open zijn geweest, is het natuurlijk heel moeilijk om te geloven dat Cara hier niets mee te maken heeft.

Cara gaat op zoek naar wie haar wil en kan helpen haar onschuld te bewijzen.

Het boek wekt een verwachting op door het benoemen van de schrijver tot (nieuwe) koning van het locked room mystery.
Ondanks dat de schrijfstijl prima is, was het voor mij geen pageturner en dat is jammer.
Bepaalde stukken gaven wel voldoende spanning om door te willen lezen, maar ook delen die traag liepen, waardoor ik het boek weer weglegde. De insteek van het verhaal is prima, maar het lijkt helaas afgeraffeld waardoor het niet helemaal uit de verf komt zoals het waarschijnlijk bedoeld was. Ik denk dat het boek beter had kunnen zijn. Als je je over de verschillende foutjes in het boek kunt zetten, is het geen onaardig boek.

Meer recensies van Lene79