Perfecte resten smaakt naar meer

Lene79 30 november 2019
Luc Callanagh is pas geleden vanuit Frankrijk verhuisd naar Schotland, het land van zijn vader. Hij werkte in Frankrijk bij Interpol en gaat in Schotland als inspecteur bij de politie aan de slag. Direct krijgt hij een moordzaak toegewezen. Ava Turner is zijn collega waar hij direct een vriendschappelijke klik mee heeft. Zij heeft ook een lastige zaak onder haar hoede, maar ze proberen elkaar te helpen waar dit kan.

Het boek wisselt de hoofdstukken steeds af tussen Luc en de moordenaar. Wie de moordenaar is, is voor de lezer direct duidelijk, maar dat maakt het niet minder spannend om te lezen. Het verhaal wordt goed opgebouwd en de karakters worden steeds meer uitgediept. De lugubere manier van moorden wordt tot in detail beschreven, wat ook zorgt dat je helemaal in het verhaal komt.

Ik moest wel even wennen aan het lezen van een e-book, al was het verhaal zo spannend dat ik heel graag verder wilde lezen. Toch lees ik liever een ‘echt’ boek.

Het thrillerdebuut van Helen Fields smaakt naar meer, laat de rest van de serie maar snel vertaald worden! Ik ben heel benieuwd naar de rest van de serie en zal deze ook zeker gaan lezen. Voor ik in dit boek begon heb ik Het meisje in het ijs van Robert Bryndza gelezen. De schrijfstijl is vergelijkbaar, wat ik erg prettig vind.

Ik geef het boek 5 sterren.

Meer recensies van Lene79