moederziel-alleen

Lieve Baken 21 januari 2020 Auteur
Een familiegeschiedenis met een heftig en sterk begin; een zieke moeder die de lente niet meer gaat halen.
Een moeder die zeven kinderen op de wereld heeft gezet , en onmiddellijk alleen maar aan hen denkt hoe ze verder moeten zonder haar.
Het zou mijn geschiedenis kunnen zijn .
Mijn moeder gestorven op haar 57ste , net op pensioen na een leven hard werken , zeven kinderen achterlatend.
Behalve dan dat de moeder in het boek nog een moeder had die -godzijdank- de kinderen mee kon opvangen.
Een sterke vrouw die een overlevingsmechanisme ontwikkeld heeft, want ze heeft zelf immers 2 van haar drie kinderen verloren.
Ze ontfermt zich over het ontredderde gezin.
De verhaallijn is sterk, boeiend en in verschillende periodes opgebouwd.
De generaties verschuiven geleidelijk .
De rode draad in het boek is duidelijk de moederfiguur, die -ook heel herkenbaar - er dikwijls moederziel -aleen voor staat..
Waarom vier sterren en geen vijf? Ik vind het naar het einde toe een beetje minder worden, alsof er snel een eind e aan het boek moest komen.
Maar verder een geweldig debuut!

'

Meer recensies van Lieve Baken