Sterk verhaal!

Allereerst, wat een sterk verhaal. Een verhaal over onderdrukking en vooroordeel en hoe daardoor hele volkeren worden uitgemoord. Maar ook een verhaal van hoop, als mensen op gaan staan tegen die macht en strijden voor het goede. Maar soms is de lijn tussen goed en kwaad zo dun, ook de onderdrukkers hebben hun verhaal en diep verborgen pijn. Tomi Adeyemi schrijft op een knappe manier en laat je alle kanten van het verhaal zien alsof je het zelf meemaakt. De hoofdstukken worden steeds vanuit één van de personages verteld zodat een situatie vanuit verschillende invalshoeken belicht wordt.
Ik had de eerste paar hoofdstukken wat moeite om echt in het verhaal te komen maar al gauw werd ik er in meegezogen.

Het verhaal speelt zich af in het land Orisha waar een wrede koning een eind maakt aan de magische krachten van de majl, een speciaal volk van mensen met een donkere huid en zilverwitte haren. De hoofdpersoon Zélie krijgt één kans om de magie weer terug te brengen om haar volk te redden. Gaat dat haar lukken? En welke offers moet zij daarvoor brengen?
Een prachtig boek met een bloedstollend einde

Meer recensies van lifeisgoodwithabook