Veelbelovende start van een nieuwe serie!

LindyC 09 september 2020
Na de boeken over psycholoog Joe O'Loughlin is dit boek de eerste van een nieuwe reeks. Hierin maken we kennis met psycholoog Cyrus Haven en Evie Cormac, een jonge vrouw die de gave heeft om te zien of iemand liegt.

Het boek begint met Evie Cormac, een meisje die 6 jaar geleden gevonden is in een huis, waar zich een verschrikkelijk drama heeft voltrokken. Omdat haar identiteit niet te achterhalen was en niemand haar als vermist heeft opgegeven, heeft ze de afgelopen jaren in een gesloten jeugdinstelling gewoond. Evie beweerd dat ze 18 geworden is, waardoor ze zelfstandig zou mogen wonen. Psycholoog Cyrus Haven krijgt de taak om te bepalen of ze inderdaad zelfstandig genoeg is om op eigen benen te staan. Cyrus, die zelf ook een complex verleden heeft, raakt in de ban van Evie en wil haar graag helpen, maar Evie heeft schoon genoeg van alle psychologen. Gebaseerd op persoonlijk leed onstaat er langzaamaan een band tussen de twee.

Parallel aan het verhaal van Evie loopt het onderzoek naar de moord op een jonge veel belovende kuntschaatster; Jodie Sheehan. Cyrus wordt ingeschakeld door inspecteur Lenny Parvel om met zijn expertise deze zaak op te lossen. Jodie is toch niet zo'n onschuldig meisje en blijkt een dubbel leven te leiden...
Aan het einde van het boek komen de twee verhaallijnen op een onopvallende manier bij elkaar.

Net als bij de vorige reeks van Joe O'Loughlin, stelt Michael Robotham wederom niet teleur. De personages worden op zo'n manier beschreven dat je met ze mee gaat leven, met menig moment waarop je op het puntje van je stoel zit in afwachting van hoe het plot verder gaat, zelfs na de laatste bladzijde...

Gelukkig komt deel 2 van deze serie eind september al uit en hoeven we niet te lang te wachten!

Meer recensies van LindyC