Meisje zonder verleden

Meisje zonder verleden

Rank 2774 Gelezen 484 Aan het lezen 13 Wil ik lezen 502 Favoriet 23 Recensies 25
Thrillers & Spanning Artikelen 2 Lijsten 2 Spots 4   Topics 0
Niemand weet waar ze vandaan komt, niemand weet wie ze is.

Er is maar één ding zeker, ze weet wanneer je liegt.

Er wordt een meisje gevonden in een huis waar zich een afschuwelijk drama heeft afgespeeld. Ze is uitgehongerd en vies, en wil niemand vertellen wie ze is, hoe oud ze is of waar ze vandaan komt. Misschien is ze twaalf, misschien vijftien. Niemand heeft haar als vermist opgegeven, en ook een dna-test geeft geen uitsluitsel over haar identiteit. Iemand geeft haar de naam Evie Cormac, en ze krijgt een plaatsje in een gesloten jeugdinstelling.

Zes jaar later claimt Evie dat ze achttien is en klaar om de wijde wereld in te trekken. Psycholoog Cyrus Haven moet bepalen of Evie zelfstandig genoeg is om de instelling te verlaten. Cyrus had zich op alles voorbereid, maar niet op deze fascinerende en gevaarlijke jonge vrouw, die de gave heeft te kunnen zien wie er liegt. En blijkbaar vertelt niemand in haar omgeving de waarheid.

Literaire thriller
Evie Cormac (1)
Daniëlle Stensen
Cargo
21 oktober 2019
21 oktober 2019

1 keer bewerkt, laatste bewerking door Greet Braem

Anne-Claire Verham Hebban Recensent

Sterke psychologische thriller rond tienermeisjes

door: Anne-Claire Verham 2 reacties 2 likes

Drie dochters heeft thrillerauteur Michael Robotham (1960) grootgebracht en bij een beetje schrijver moet zoiets wel leiden tot inspiratie. Zijn meest recente boek, Meisje zonder verleden, draait dan ook om tienermeisjes. Het is tevens het begin van een nieuwe serie die wordt gedragen door de...

Reacties op: Meisje zonder verleden