Vergiffenis

lisetteverboom 06 maart 2022
Voor het OERgezellig boekenlab mocht ik Vergiffenis lezen van Saskia Schouten. Saskia heeft al meerdere boeken op haar naam staan en is dus een ervaren schrijver. Ik las eerder een boek van haar en het viel me op dat in beide boeken reizen een groot deel van het verhaal is.

De cover is mooi, al vind ik het jammer dat er totaal niet aan te zien is wat voor soort boek het is.

Het boek begint met een proloog waarin een oorlogservaring beschreven wordt. Het eigenlijke verhaal gaat over Rasika die op reis gaat. Ze ontmoet een man die denkt dat ze haar nicht Tessa is en ze besluit daarin mee te gaan. Hierdoor komt ze in een moeilijke situatie.

Ik heb het boekje met veel plezier gelezen. Omdat het zo’n kort verhaal is voelde het als een ‘tussendoorboekje’ en daar was het precies goed voor. Ik vind het leuk dat het verhaal vanuit verschillende personages beschreven is waardoor je meer informatie krijgt. De beschrijvingen van de reis en de bezienswaardigheden zijn een waardevolle toevoeging.
Wel vind ik het prettiger als je mensen en situaties beter kan leren kennen, als er meer diepgang is en dit boek had van mij meer uitgewerkt mogen zijn.

Meer recensies van lisetteverboom