3o0 pagina's genieten!

Lissanne07 03 februari 2024 Hebban Recensent
Één regenachtige middag op de bank en hij was in 1x helemaal uit. Iris, als jij blijft schrijven over knappe Schotse mannen, dan blijf ik ALLES van je lezen!

Documentairemaker Floor reist voor een nieuwe docu af naar Schotland om daar te gaan zoeken naar de vader die ze nooit gekend heeft. Als ze onverwacht met een knappe Schot in een busje het land door trekt, is het bijna onvermijdelijk dat de vonken overslaan. Vergezeld met maar 1 radiostation moeten ze het een week met elkaar zien vol te houden.

Floor --Dat is een heel normale naam in Nederland hoor!-- is echt een heerlijk personage. Als ik ook maar een klein beetje goed zou zijn in het maken van mooie filmpjes dan had ik zo met haar kunnen wisselen. Druipend van sarcasme baant Floor zich een weg door het leven en leert ze voor zichzelf opkomen. En dat de ontzettend knappe Owen haar daarbij helpt, tja daar zeggen we als lezer natuurlijk geen nee op!

Iris Visser schrijft met een ontzettend prettige schrijfstijl en leuke zinspelingen waardoor je wel door wil blijven lezen. Natuurlijk schaadt het ook niet dat het verhaal zich afspeelt in Schotland (lezer, heb je al door dat ik net als Iris ontzettend fan ben van dit land?) Die luchtigheid wisselt heel mooi af met de serieuzere thema's en gesprekken die in dit boek de revue passeren.

Als je dit jaar één feelgood boek oppakt, zorg dan dat het deze is. Iedereen zou een man als Owen in zijn/haar leven moeten hebben!

Meer recensies van Lissanne07