Boven de wolken

Loes 10 juli 2024
Morag werkt als pilote voor een grote vliegtuigmaatschappij. Onlangs heeft ze iets heftigs meegemaakt tijdens een vlucht, waardoor zij nu allerlei testen moet ondergaan.
Tijdelijk onderbreekt ze haar vlugge pilotenleven in Londen om terug te keren naar haar thuis in Schotland. Haar grootvader kan tijdelijk niet werken op de lokale vliegroute, vanwege de griep. Morag heeft geen andere keuze dan haar angsten te overwinnen in het oude, gammale vliegtuig.
Een flinke storm zorgt ervoor dat ze een noodlanding moet maken op een afgelegen eiland. Daar woont één man: Gregor, met wie zij voorlopig zit opgescheept.

Zoals het vaak deel 1 van een reeks betaamd, is het even doorzetten in de eerste helft van het boek. Er volgt veel algemene informatie/kennis m.b.t. vliegen. Zodra je bij de tweede helft aankomt, leest het boek zoveel makkelijker weg. Voor mijn gevoel “begon” het toen pas echt. Een heerlijk feelgood verhaal, waar je je (zoals we gewend zijn van Jenny Colgan) waant in de prachtige natuur van Schotland.

Meer recensies van Loes