Emma Anna did it again!

Lotte van den Noort 27 september 2020 Auteur
Toen Emma Anna mij vroeg of ik dit boek wilde recenseren kon ik geen nee zeggen. Ik ben enorm fan van haar boeken en fijne schrijfstijl. Het ding bij Emma is dat ze erg natuurlijk schrijft, waardoor alles zo geloofwaardig overkomt, al is het een fantasy en kan het niet in het echt gebeuren. Emma duikt in de personages en maakt ze eigen, maakt ze echt, wekt ze tot leven en dat heeft ze hier weer gedaan.

Als ik het goed heb heeft de auteur een stukje van haar eigen ervaringen in dit boek verwerkt. We volgen het verhaal van Ada, een jonge vrouw van gelovige afkomst, die moet trouwen met een man omdat ze dat haar vader heeft beloofd.

Ada ontmoet in dit boek echter een andere jongeman: Belen. Hij maakt haar een andere Ada, de echte Ada. Helaas voor Ada en Belen staat het huwelijk van Ada hen in de weg, waarna ze elkaar voor altijd vaarwel moeten zeggen.

Het lot heeft echter andere plannen, want door nare gebeurtenissen komen Ada en Belen weer bij elkaar, maar dat gaat niet zonder slag of stoot en dan heb je ook nog het strenge geloof dat Ada tegenhoudt.

Tot onze wegen scheiden is mijn favoriete boek van Emma Anna tot nu toe. Ik denk dat ik dat na elk boek zeg wat ik van haar heb gelezen, maar de auteur wordt gewoon met het boek beter, telkens als ik denk dat dat niet meer kan, verrast ze me weer. Wat kan deze vrouw schrijven. Ze laat mij emoties voelen die ik nooit zo snel voel tijdens het lezen van boeken.

De volwassen scenes in dit boek zijn zo mooi, oprecht en romantisch, dat ze niet afdoen aan het verhaal. Het klopt gewoon. Dit verhaal is puur en laat je nadenken over de belangrijke dingen in het leven.

Bedankt, Emma Anna, voor het schrijven van een van de mooiste boeken die ik tot nu toe heb gelezen.

Meer recensies van Lotte van den Noort