Experiment

lydia frooninckx 23 februari 2021
Dit boek, 2021 Kamp Alpha - de nieuwe wereld ( geschreven door Suzanna Esther) is het vervolg op 2020 Kamp Alpha- de pestmeester.

We krijgen een verdere beschrijving van het leven in en naast het kamp.
In het kamp heb je Lisette, Arjen, Maan, Danielle, Sophie. Buiten het kamp Mathijs, Jan, Lucas en nog een paar dierenvrienden.
Lisette maakt zich zorgen over Arjen. Na de verplichte opname in de ziekenafdeling, lijkt Arjen niet normaal meer te reageren. Zijn ogen staan dwaas en hij leeft op de 'aangevoerde' flesjes sap. Blijkbaar zijn herinneringen aan een vroeger leven vervaagd. Lisette probeert de herinneringen terug op te halen, vervangt het 'originele' sap door ander ....en dit werkt.
Sophie is als nieuwe tandarts naar het kamp gegaan. Veel patiënten zijn er echter niet, dus heeft ze veel tijd voor onderzoek.
Lisette en Sophie willen ontdekken wat Kamp Alpha eigenlijk is om zo de draak kunnen steken met de 'leiding' en de zogenaamde nieuwe wereld. Met Kerst heeft Sophie een gesprek met de leiders. De eindconclussie:
"De manier waarop jullie het experiment in Kamp Alpha uitvoeren, is onethisch en onacceptabel."

Mathijs wil breken met zijn verleden en hoopt op een nieuw, makkelijker leven in de nieuwe wereld. Samen met zijn makkers schrijft hij zich in en vertrekt met de bus...

Een boek....makkelijk te lezen.
Een verhaal....korte hoofdstukken maar inhoudelijk indrukwekkend.
De nieuwe wereld....geen aanrader want bewoners hebben geen vrije wil meer
Het kamp....een experiment .

Een aanrader
4****

Meer recensies van lydia frooninckx