De vermenselijking van de schaalvergroting

Lytsepyk 21 juli 2020
Het boek heeft een geweldige bron als basis: een dagboek van een Friese boer. Via de herinneringen van deze boer beschrijft de auteur de ontwikkelingen die landbouw in een mensenleven heeft doorgemaakt. Het geeft aan dat het in die tijd heel logisch leek om de schaal van het boerenbestaan, die vaak hard was, te vergroten. In tegenstelling tot Kristof Jongers, stoorde ik mij absoluut niet aan de 'opsommende beschrijving'. En niet omdat ik een Fries ben! ;)

Het boek heeft een prettige leesstijl en vertelt niet alleen de ontwikkelingen in de landbouw, maar ook de mens achter de agrariër en geeft een mooi beeld van een vervlogen tijdperk. Kortom een heerlijk boek dat ik binnen enkele dagen heb uitgelezen.

Meer recensies van Lytsepyk