Zorgen voor je ongeneeslijke vriendin...

Maeve 22 augustus 2021
Boeiend boek over twee vriendinnen. De een is terminaal ziek en gaat bij de ander logeren. Die is van goede wil en doet haar best, maar de zieke heeft haar eigen plan: ze heeft een charlatan-dokter gevonden die haar behandelt en daar heeft ze hoge verwachtingen van.
Je voelt door het boek heen de frustratie van de hoofdpersoon, want de kuur helpt helemaal niet, integendeel, maar de zieke vriendin blijft keihard optimistisch tegen alle feiten in.
Mooi gegeven is dat naast de hoofdpersoon haar kleindochter woont, die in en uit loopt. Het springlevende leven naast de naderende dood, wat een contrast.
Wij hebben dit boek met de leeskring besproken. Hoe ver ga je in je zorg voor je naaste? Zeker als die keuzes maakt waar je zelf helemaal niet achter staat? Dit boek geeft echt wel denkwerk in dat opzicht.
Goed geschreven boek, makkelijk leesbaar, maar je denkt er later nog vaak aan terug.

Meer recensies van Maeve