Rauwe waarheid rond het eten van dieren

Mar!anne 01 september 2019
Hoe komt het product vlees tot stand en hoe belandt vis op ons bord? Naast uitgebreide beschrijvingen van ‘dierverwerkingsprocessen’ in de bio-industrie en het ontstaan daarvan, wordt dit onderwerp uitgebreid belicht vanuit ethisch en filosofisch perspectief. Daarnaast veel lezenswaardige getuigenissen van medewerkers in die industrie, van medewerkers van dierenwelzijnsorganisaties en mensen die proberen een alternatief te bieden voor de bio-industrie. Hoewel aan het begin werd benadrukt dat dit boek geen pleidooi is voor het vegetarisme of veganisme, sterkte mij het in mijn onvertuiging om geen vlees meer te eten en zet het me weer opnieuw aan het denken over het eten van vis en andere dierlijke producten. Zeer de moeite waard en goed geschreven.

Meer recensies van Mar!anne