Dieren eten

Dieren eten

Gelezen 126 Aan het lezen 11 Wil ik lezen 86 Favoriet 3 Recensies 2
Literatuur & Romans Artikelen 2 Lijsten 1 Spots 1   Topics 0
In 'Dieren eten' van Jonathan Safran Foer vertelt hij over hoe hij tot enkele jaren geleden afwisselend vegetariër en vleeseter was. Toen hij echtgenoot en vader werd, stelde hij zichzelf de vraag: waarom eten we dieren? En zouden we ze ook eten als we wisten hoe ze op ons bord terechtkomen?
In een briljante synthese van filosofie, literatuur, wetenschap en undercoverjournalistiek onderzoekt Jonathan Safran Foer in 'Dieren eten' de verschillende verhalen die we onszelf vertellen om ons eetgedrag te rechtvaardigen - van folklore tot populaire cultuur, van familietradities tot westerse mythen - en laat hij zien hoe die verhalen onze onwetendheid in stand houden.

'Dieren eten' getuigt van sterke morele gedrevenheid en grote ruimhartigheid, voor mensen en voor dieren. Het is geschreven met de stilistische brille en creativiteit die Jonathan Safran Foers twee vorige boeken tot bestsellers maakten. Het resultaat is een prikkelend en uitdagend boek over de verhalen die ons verteld worden - en de verhalen die ons verteld moeten worden.

Literaire non-fictie algemeen
Otto Biersma Onno Voorhoeve