Jong en onbezonnen...maar zo herkenbaar

Ik ga er niet om liegen, ik ben dit boek beginnen lezen OP mijn werk en heb het pas 8u later (met de nodige tussenpozen -naar huis, eten,...) naast mij neergelegd. Het sleept je mee terug naar de tijd waarin je als tiener zonder enige twijfel ook wel eens een crush had op een leerkracht.

Oké, toegegeven, die crush was dan ook het enige wat er ooit gebeurde maar af en toe kwam de fantasie waarschijnlijk wel eens langs in dromenland. De “what if” ligt er hier dik op en dit boek is waarschijnlijk (- zeker eigenlijk) dé droom van iedere tiener met de crush op die knappe docent(e).

De stijl van het verhaal, afwisselend tussen Joerie, Yutta en Charlotte geeft een inkijk op de verschillende gedachten, gevoelens en dergelijke die je anders misschien zou missen. Het is ook heel vlot en herkenbaar geschreven hoewel ik moet toegeven dat ik als jonge twintiger (-ja ik lees ook nog AD boeken, sorry not sorry) en west-vlaming het af en toe al wat moeilijk had bij de “jongerentaal”. Desalniettemin heeft dit boek mij (letterlijk tot een gat in de nacht) kunnen blijven boeien van begin tot eind.

Luc Descamps heeft er zeker weer een topper bij voor op zijn palmares, zonder enige twijfel.

Meer recensies van margo-delecluyse