Mooi vervolg op Het Zoutpad!

Ray en Moth zijn gesetteld in hun kustplaatsje als zij klaar zijn met het wandelen van het pad. In het eerste deel lezen we over de dood van haar moeder waar Ray de laatste paar dagen bij is. In het tweede deel lezen we hoe Moth aan zijn studie gaat en hoe Ray Het Zoutpad begint te schrijven. In het derde deel betrekken ze een boerderij die ze proberen op te knappen voor iemand en in het laatste deel van het boek lopen ze samen met vrienden een wandeltocht op IJsland.

De schrijfstijl van de auteur is weer heel verfijnd en poëtisch, wat we vooral in het eerste deel lezen. De band met haar moeder wordt gevoelig beschreven. In het laatste deel komt weer de vlotte pen van haar eerste boek terug en dat deel leest als een speer. In de andere delen had ik het idee dat het wel heel beeldend en omschrijvend beschreven moest worden allemaal, wat het een beetje veel en langdradig maakte.

Ik las daardoor ook niet door en heb het boek in delen gelezen. Dit heb ik ook bij Het Zoutpad gedaan, maar dat was meer omdat ik er erg lang van wilde genieten. Nu heb ik best lang over dit boek gedaan. Verder was het verhaal wel weer interessant en het was leuk om te lezen in welke situatie haar eerste boek is geschreven. Ik ben benieuwd hoe het nu verder gaat met Moth, maar ik denk dat de auteur geen derde boek over hetzelfde onderwerp moet gaan schrijven. Het verhaal is nu wel af.

Ik geef het boek vier sterren, vanwege de fijne schrijfstijl, het interessante verhaal en de prettige personages.

Meer recensies van Maria (Yours truly, the Storyteller)