De wilde stilte

Rank 227 Gelezen 419 Aan het lezen 27 Wil ik lezen 446 Favoriet 31 Recensies 15
Non-fictie Artikelen 4 Newsroom 3 Lijsten 4 Spots 3   Topics 0

Voor Raynor en haar man Moth ligt het antwoord in de natuur. Sinds ze hun huis kwijtraakten en alleen met een rugzak en een tentje de bijna duizend kilometer aflegden van het Zoutpad, sinds ze maandenlang leefden aan de wilde en winderige kustlijn van Engeland, voelen de kliffen, de lucht en de rotsachtige bodem aan als hun thuis. Moth had een terminale diagnose, maar tegen elke medische verwachting in lijkt hij in de natuur te zijn opgeleefd. Zo ontdekken Raynor en Moth op de ruige strook tussen land en zee dat alles mogelijk is. Als ze uiteindelijk terugkomen in de bewoonde wereld, blijkt een dak boven je hoofd nog geen thuis. De terugkeer naar een normaal bestaan blijft moeilijk – totdat een ongelooflijk gebaar van iemand die hun verhaal heeft gelezen alles anders maakt. De kans nieuw leven te blazen in een prachtige, oude boerderij diep in de heuvels van Cornwall en het door landbouw verarmde land stukje bij beetje terug te geven aan de natuur, wordt hun redding. Het wordt het nieuwe pad dat zij volgen. De wilde stilte is een verhaal van hoop, en van een levenslange liefde die sterker is dan al het andere. Het is een even helder als fijnzinnig verhaal over de instinctieve verbinding tussen onze ziel en de natuur, en hoe belangrijk die is voor ons allemaal.

Literaire non-fictie algemeen
Uitgeverij Balans B.V.