Prachtig jeugdboek!

Ties heeft een beste vriend: Gozert. Maar het is een onzichtbare vriend. Althans, dat vinden zijn ouders van niet. Die willen van deze denkbeeldige vriend af, want elke keer als Gozert opduikt, gebeuren er dingen waarbij alles weer in de soep loopt. Daarom moet Ties een tijdje gaan logeren om ervoor te zorgen dat Gozert verdwijnt. Maar dat wil Ties helemaal niet. En zal Gozert ook verdwijnen?

Na de boeken 'Vlo' en 'Stiekel en Prutje' werken Pieter Koolwijk en Linde Faas weer samen aan dit kinderboek voor kinderen vanaf negen jaar. De kleurrijke illustraties van Faas vullen de fantasierijke woorden van Koolwijk aan in dit jeugdboek met een diepere laag.

Koolwijk neemt de lezer mee in grappige situaties, maar laat ons ook nadenken over de verschillen tussen realiteit en dromen, tussen accepteren en er tegenin gaan. Dit boek brengt volwassen problemen naar voren die toegankelijk zijn gemaakt voor kinderen.

Prachtige illustraties en schitterende fantasie in dit mooie nieuwe kinderboek!

Meer recensies van Maria (Yours truly, the Storyteller)