Mooi, waargebeurd verhaal

De jonge Nederlander Leon verhuist naar Charleston in de VS in 1820. Daar koopt hij de jonge, gekleurde slaaf Juliette met wie hij een geheim gezin sticht. Als zijn gezin in gevaar komt, brengt Leon hen naar Nederland toe.

Dit waargebeurde liefdesverhaal geeft ons een inkijkje hoe het leven in het zuiden van Nederland was in de hoogtijden van de slavernij en hoe het leven langzaam veranderde door de continue stroom aan wetten.

Dit Boekenweekgeschenk geeft ons een stukje geschiedenis rondom een ongewone romance voor die tijd. Eigenlijk had het verhaal langer gemoeten, want aan het eind van het boek komen er nu een heleboel feiten naar voren die meer uitgewerkt kunnen worden.

Meer recensies van Maria (Yours truly, the Storyteller)