Wolf in schaapskleren

MarianneSwinkels 24 november 2021 Auteur
De succesvolle zakenvrouw, Debra Newell, raakt tot over haar oren verliefd op de charmante en liefdevolle dokter John Meehan. Debra heeft al meerdere huwelijken gehad, maar John is de man van haar dromen. John is attent, liefdevol en verteld haar alles wat ze graag wil horen. Debra's kinderen vertrouwen John niet en gaan op onderzoek uit. Wanneer Debra John confronteert met de bevindingen van haar kinderen, weet John Debra te overtuigen van zijn onschuld. De wrok en de dreiging die John voelt jegens Debra's kinderen wordt alsmaar groter. Volgens hem accepteren Debra's kinderen geen nieuwe man in haar leven en zijn ze alleen geinterseert in haar geld. Debra's kinderen zijn overtuigd: John is niet de man die hij zegt te zijn. Maar hoe overtuigen ze hun moeder? Wanneer Debra in de gaten heeft dat ze: gecontroleerd wordt gedwongen, emotioneel wordt gebroken en wordt gemanipuleerd, lijkt ze te laat te zijn. De politie kan niets voor haar doen, terwijl de dreigingen steeds extremere vormen aanneemt. John laat zijn ware aard zien: een levensgevaarlijk psychopaat met een narsistische persoonlijkheidsstoornis. Debra vreest voor haar leven en het leven van haar kinderen en kleinkinderen.

De serie Surviving Dirty John is te zien op Bravo-tv en Netflix. Maar wil je het echte verhaal weten, dan moet je dit boek zeker lezen of luisteren.
Ondanks de heftigheid van het verhaal heb ik ontzettend genoten van dit boek.Ik kon het moeilijk wegleggen. Debra legt in duidelijke taal uit hoe haar leven zo'n bizarre wending heeft gekregen. Haar keuzes zullen niet door iedereen begrepen worden. Maar, ook niet iedereen heeft in haar schoenen gelopen.
Debra hoopt, door haar verhaal te vertellen, meer begrip te krijgen voor slachtoffers/overlevers.

Meer recensies van MarianneSwinkels